Wednesday 26 September 2012

Neng Neng Nong Neng Neng Neng

Satu hari tu aku usha You Tube, layan Indonesian Idol. Juri dia waktu tu Agnes Monica, Anang Hermansyah  dengan Ahmad Dhani. Atau setengah orang sebut Dhani Ahmad. Aku kalau jenis tak ada buat apa-apa, memang akan melekat dekat you tube. You Tube ni sebenarnya dia boleh masuk kategori haram kau tau? Sebab makin kau layan makin khusyuk, sampai jadi lalai. Kira macam kategori alat muzik bertali la.

Tapi bukan itu yang aku nak cerita, aku nak cerita kes Ahmad Dhani dalam klip tu. Ahmad Dhani ni memang ramai lah yang tau. Dia ni kira genius muzik yang pernah dilahirkan di Indonesia. Itu orang cakap la, bukan aku yang cakap. Aku cuma dengar orang cakap dan guna balik ayat tu. Samada genius atau tak, itu tak dapat aku nak pastikan. Cuma satu yang jelas, aku memang suka suka sangat lagu-lagu Ahmad Dhani. Tak kira la dengan Dewa 19 ke, The Rock ke ataupun Triad. Tapi bukan itu yang cerita, bukan pasal lagu-lagu Ahmad Dhani.

Aku nak cerita pasal lagu M.Ridho. Mamat M.Ridho ni seorang penjual roti, bila nyanyi memang tak sedap langsung. Bukan kategori out lagi, tapi kategori nak pungkang dengan kasut. Angnes Monica muka dah pelik-pelik tahan sumbang. Anang dah berkerut tunggu bila nak habis. Ahmad Dhani diam je. Bila dah habis nyanyi, semua buat tak reti kejap. Malas nak layan mamat tu. Mamat tu pun tunggu la. Last-last Anang dengan Monica pun rejek. Tak suka.

Tapi Ahmad Dhani boleh tanya kalau-kalau dia boleh beli lagu tu. Bila taiko muzik Indonesia dah cakap macam tu. Si M.Ridho ni terus terkejut.... Tajuk lagu tu Ku Ingin Lama Pacaran Di Sini, tapi popular disebut Neng Neng Nong Neng Neng.






No comments:

Post a Comment