Saturday 15 September 2012

DREDD - His Name Is The Law

DREDD ni aku cakap kau, ramai gila orang suka. Dia punya action, dia punya cerita. Semua orang cakap power, review semua bagus-bagus belaka. Tapi bila aku tengok. Aku rasa macam nak tido, nak tido, nak tido. Bosan. Maknanya aku memang tak suka cerita tu.

Dia ganas memang la ganas, kalau siat kulit tu, dia tak ada la lari-larikan kamera fokus dekat mana, tetibe ada bunyi orang menjerit je. Tapi dia memang tunjuk la siat tu kulit tersiat-siat. Tapi kita tau la, itu semua teknologi CGI.

Syot dia sebenarnya cantik-cantik la jugak. Masa humban orang dari atas bangunan tu nampak la dia punya smart. Kalau air jatuh tu nampak seketul-ketul. Cuma yang buat aku tak berkenan benor tu, bab cerita dia. Cerita dia bosan, tak ada apa benda. Tembak, tembak, tembak, tembak, lepas tu selamat. Habis la cerita. Tapi mana-mana yang kaki action memang gemor benor la.

Lagi bila aku check-check siapa yang suka dengan DREDD ni, depa-depa yang layan komik dia la. Dia orang kata sebijik macam komik. Macam tu lah. Memang ganas. Memang macam tu lah cerita.

Ooooo. Patutla.

Ntah sapa-sapa ntah jadi Hero. Kita panggil di Law.

Ni Mama. Dia jadi kepala geng jahat dalam ni. Ganas siot minah ni.

No comments:

Post a Comment