Tuesday 25 September 2012

Kontradiksi Filem Ultra Low Budget

Mesti ramai yang tak tahu punya. Filem Ultra Low Budget Kontradiksi dah keluar. Usahkan nak tau dah keluar, tau adanya filem tu pun aku rasa memang ramai yang tahu. Ini orang cakap filem indie la. Tapi salah seorang pengarahnya Aloy Paradoks tak nak kata filem indie, dia memang tak suka bila sebut indie-indie. Cuma dia cakap, labelkan filem tu sebagai filem alternatif.

Siapa tahu Fynn Jamal. Minah puisi yang kalau show memang kasi buat orang terpukau punya. Dia lah taruhan selaku pelakon utama dalam filem low budget ni. Bersama dengan seorang lagi aktivis teater Fazleena Hishamuddin. Dan kalau nak tau jugak, filem ni dia arahkan oleh mamat teater, dia yang aku cakap tadi tu si Aloy Paradoks. Tapi bukan dia sorang pengarahnya. Pengarah ada dua, sorang lagi Nazri M.Annuar. Lepas semak-semak, baru tau. Mamat ni la yang tulis novel Karipap-Karipap Cinta tu. Popular kot novel tu.

Aku terlepas nak datang tonton masa malam dia orang priview filem ni itu hari. Jadi aku buat keputusan untuk beli DVDnya masa ada satu event dekat CM itu ari. Niat aku beli memang nak tengok la, kalau tak, buat apa aku beli. Tapi selain tu, niat aku nak sapot. Sebab tu aku beli, tak pinjam. Jadi sebagai tanda sapot jugak pada aktivis-aktivis seni alternatif ni, aku tak bagi jugak orang lain pinjam DVD ni. Nak beli.


Gambar ni, aku curik dari blog pengarahnya. Tujuan aku nak tolong promosi. Takpe kot. Cuma yang peliknya, masa majlis pelancaran dia orang tayangkan sekali filem ni sampai habis. Dah kalau ramai yang tengok sampai habis. Siapa yang nak beli???

2 comments:

  1. Logiknya ialah: "Bestnya filem yang aku baru tengok ni, tak sabar nak beli DVD dan kasi hadiah kat kawan2!" Gitu.

    ReplyDelete
  2. walaupun ditayangkan habis, masih ada yang akan beli. orang macam saya yang tidak pernah berpeluang tengok tayangan percuma. dan juga peminat filem alternatif tegar yang suka kumpul dvd.

    ReplyDelete