Friday 7 September 2012

Lelaki Hot Busuk

Kau pernah dengar, atau tengok? Perempuan cantik, tapi lelaki tak hensem. Dan mereka bergandingan, ye! Sebagai couple, kekasih mekasih, cinta mencintai. Orang kata dah takdir, dah jodoh dia, dah dia suka. Pun betul!  Tak salah. Tapi... pernah fikir tak? Kenapa? Dan mengapa?

Sebab lelaki tu gentle? Betul. Sebab dia gentle, berani dan kamikaze. Mereka mempunyai pemikiran 'nothing to lose.' Dapat tak dapat belakang kira, belakang cerita. Yang penting cuba. Dapat rezeki, tak dapat banyak lagi. Jenis macam ni memang senang, tak payah susah-susah nak fikir panjang. Boleh pergi kita 'on' tak boleh pergi aku 'chow'.

Itu satu, tapi satu hal lagi, mungkin kita, tapi kita tak perasan. 'Bad Boy'! Orang perempuan, samada setuju atau tak, tapi ramai yang suka pada bad boy. Boleh jadi bad boy ni mereka adalah 'mahal', atau boleh jadi mereka ni jenis tak kisah, jenis slumber atau juga boleh jadi jenis memang bad. Sambung dari isu bad tadi, membawak pula pada isu 'hot busuk'.

Yup! Perempuan suka pada lelaki hot busuk. Kau tahu apa itu hot busuk. Itu khusus untuk lelaki, iaitu mereka itu adalah hot, tapi dalam masa yang sama busuk. Maknanya walaupun bukan busuk secara harfiah, tapi penampilan. Kurang kemas, agak serabut sikit, sempoi dan yang apa apa saja sealiran dengannya. Contoh kau tengok Joe Wings, Slash Guns & Roses dan ramai lagi rock star yang pernah wujud. Mereka tak kemas mana pun. Tapi mereka ada ramai peminat perempuan. Semua itu sebab apa, sebab mereka nampak hot. Walaupun nampak busuk.


Aku andaikan orang membaca tulisan ni semua kategori bijak-bijak. Maka aku tak payah nak ekplen lebih-lebih, dan berhuhu huhu. Kalau kau tak faham, tak apa. Bukan salah kau, kau jadi bodoh. Itu semua salah persekitaran kau yang membentuk kau.


No comments:

Post a Comment