Wednesday 15 August 2012

Sifat Lelaki Pisces


Lelaki bintang pisces sebenarnya agak kurang menarik, maaf cakaplah. Jangan marah. Tapi kalau mereka ini kelihatan menarik pulak, dan pandai bergaya, itu bermakna persekitaran mereka telah merubah mereka. Oleh sebab mereka ni secara fizikal dan zahir tak berapa menarik, jadi mereka dicipta untuk jadi menarik dari segi perwatakan. Kalau mahukan lelaki yang lucu, pandai buat lawak dan berjenaka, inilah dia orangnya yang layak. Serius, mereka kelakar. Cuma tak tahu la kelakar yang macam mana, kalau mereka terbiasa dengan corak hidup lawak slaptik, jadilah mereka ini badut ataupun monyet. Tapi walau macam manapun, kelakar memang kelakar. 

Dalam soal lain pula, lelaki pisces ni jenis yang mudah bersimpati. Kalau ada pak cik tak berapa nak nampak tu datang jual tisu meja ke meja, memang dia orang cepat kesian punya la. Ini pulak tengok cerita anak durhaka macam KL Gangster tu, yang biarkan mak dia jual kerepek sampai sakit-sakit kaki. Oleh dah kerana dia ni jenis cepat bersimpati, maka mereka juga selalu mementingkan perasaan orang lain. Dan kalau bercinta, memang jenis romantik, pandai jaga hati pasangan.

Dan sebab dia ni dah jenis kelakar, diberikan pula satu lagi kekurangan lain untuk mengimbanginya, iaitu agak pemalu. Sebab itu orang yang kelakar ni, dia hanya kelakar pada orang tertentu dan member-member rapat je. Bila ada orang lain yang tak kenal lepak sekali, dia kena ambik masa untuk sesuaikan diri. Sifat pemalu adalah kerana mereka juga dalam kategori kurang berkeyakinan. 

Sebab dah kurang berkeyakinan, maka mereka sukar untuk membuat keputusan dan lambat menambat hati wanita. Sungguhpun mereka ini kekasih yang baik dan hangat, tetapi kerana beberapa hal itu tadi, mereka sering ditinggalkan. Sekian, terima kasih.

1 comment: