Wednesday 8 August 2012

Razak The King (1)

Dulu aku ada kawan, nama dia Razak. Razak ni jenis orang panas baran, pernah sekali tu dekat kantin sekolah dia hempuk kepala budak mamat tu pasal mamat tu potong 'q' masa nak beli nasi lemak telur. Razak yang aku kenal memang pantang kalau berdepan dengan kejadian-kejadian macam ni. Lepas dia hempuk kepala budak tu, budak tu toleh belakang. Dia pun panas la, dia senior kot. Kena hempuk pulak dengan Junior. Mana dia nak letak muka.

Dia cekak leher baju Razak. Dia tanya kau apa hal ha? Razak diam. Tengok Razak macam tak respon dia jadi makin berani. Kau nak cari pasal sangat ke dengan aku? Dah cukup kuat? Tengking mamat tu lagi. Lepas tu dia angkat tangan dia nak hayun satu penumbuk dekat dekat Razak.

Tangan dihayun je, sebelum penumbuk mamat tu sampai. Penumbuk Razak dah melekat dulu dekat pipi mamat tu. Belum sempat apa-apa lagi, satu lagi penerajang Razak dah hayun dekat telur mamat tu lagi. Dua kali berderet. Belum sempat mamat tu buat apa-apa.

Sejak hari tu, aku selalu jalan sebelah Razak. Tak ada siapa-siapa berani kacau aku.

No comments:

Post a Comment