Wednesday 29 August 2012

Dockers Kain Sedap

Dockers ni dia punya shirt boleh tahan jugak, aku suka kalau jenis yang macam ni. Simple, rileks tak serabut.  Orang kata boleh dibawak ke tengah la, atau bawak jumpa mak mertua ke. Eh! Kesitu pulak perginya. Dulu aku dah sambar selai, warna putih. 


Dia okey pada aku, sebab fit bila sarung badan. Aku tak berapa suka sangat yang mengelebeh-ngelebeh ni, nampak tak kemas. Bila dah fit dekat badan tu, lagi yang membuatkan benda ni okey sebab kain dia bukan jenis nipis. Maksud aku bukan nipis sangat, agak tebal dan lembut pada kulit. Kalau tak caya kain dia okey, kau tengok gambar dekat ni ha.



Lagi satu, aku kalau pilih dezain aku akan tengok jalur-jalurnya sekali. Jalur dia macam mana? Aku jarang nak ambil yang jalurnya tegak ke bawah. Sebab badan aku bukan jenis yang berisi, jadi dengan bantuan jalur-jalur melintang macam shirt ni, akan bantu buat aku nampak segak dan tegap, sekurangnya sikit la. Mungkin ada yang akan tertipu dan sudi nak tukar nombor telefon, mana tau. Kan? Sekurangnya mencuba kabor orang tu.


Tapi dezain dekat bawah ni, aku tak berap nak berkenan sangat. Simple memang simple, tapi simple dia bukan jenis yang aku suka. Pertama mungkin sebab aku ada masalah dengan mana-mana t-shirt yang ada terpampang besar-besar logo jenama kot. Tapi apa yang pasti, kalau logo jelas-jelas macam tu, memang aku takkan angkat punya.

Kedua, mungkin sebab aku tak berapa gemor dengan baju yang macam siap. Cuba tengok design dia. Memang la benda ni siap sebenarnya, tapi aku tak boleh. Tak boleh. Aku dah cuba, tak masuk dengan aku. Cuma kain dia okey la, kalau pakai tu sedap. Jadi aku kalau nak angkat, tengok kain sedap, design pun sedap, baru sedap pakai.


No comments:

Post a Comment