Monday 2 July 2012

Pementasan Teater Beng Hock

Aku jenis suka tengok teater dan follow sikit-sikit scene ni. Kalau kena dengan group yang aku minat, pengarah dan pelakon yang aku suka, memang pasti aku akan turun. Tapi nak dapat tiket free jangan harap la, tapi aku jugak nak kisah. Tiket teater-teater alternatif kat KL ni bukan mana mana pun, takat 20 ke 30 ringgit je. Standart harga rokok dua kotak je.

Sekarang dah sah, ada satu pementasan teater Beng Hock nak buat dekat KLPAC. Masuk percuma, bukan selalu. Dari tajuk dah dapat agak dah, ini mesti adaptasi atau berdasarkan dari kisah benar kejadian Beng Hock tu sendiri. 26 Julai tahun 2009,Teo Beng Hock ditemui mati selepas jatuh dari tingkat 5 sebuah bangunan di Shah Alam. Itulah intipati asal cerita ni.

Tarikh pementasan 6 hingga 8 hb Julai 2012. Bertempat di KLPAC jam 8.30 malam.


No comments:

Post a Comment